Aktualna liczba miejsc wyróżnionych Znaczkiem Turystycznym w Polsce: 1267
Na dzień dzisiejszy w Polsce 1267!

No. 221 Zamek rycerski w Mirowie

GPS: 50.614359 19.474951

Zamki, pałace, twierdze

Obrázek č. 1, Znaczki Turystyczne, No. 221 Zamek rycerski w Mirowie

Zamek Mirów został zbudowany w czasach Kazimierza Wielkiego około połowy XIV w. Początkowo warownię tworzyła kamienna strażnica podległa pod pobliski Zamek Bobolice, która wraz z nim wchodziła w skład systemu obronnego znanego dziś jako „Orle Gniazda”. Strażnicę bardzo szybko rozbudowano do rozmiarów zamku. Pod koniec XIV wieku Zamek Mirów stał się własnością Krystyna z Koziegłów, z czasem przechodząc w ręce kolejnych rycerskich rodów. zamek bardzo ucierpiał podczas „potopu szwedzkiego” kiedy zniszczono znaczną część murów. Mimo podjętych przez właścicieli prac remontowych powoli popadał w ruinę. Obecnie nie jest możliwe zwiedzanie wnętrza zamku, który ze względu na zagrożenie jakie stwarza dla turystów, musiał zostać ogrodzony. Docelowo Zamek Mirów zostanie udostępniony dla ruchu turystycznego.

Miejsca sprzedaży:
> TYMCZASOWO ZNACZEK MOŻLIWY DO OTRZYMANIA TYLKO DROGĄ KORESPONDENCYJNĄ NA PODSTAWIE DOWODU POBYTU!!!

Fotogaleria:

Danuta Świątek
Dana
Zamek w Mirowie
Zamek w remoncie. W Bobolicach (rodzina posiada obydwa zamki) wyremontowane nawet wnętrza. Teraz poważny remont Mirowa i tak na zmianę mają robić.
Szkoda, że nie można tam kupić ZT, Bobolicom też się należy. Wierzę, że jednak kiedyś znów będzie można go zdobyć. Nie wszystkie Orle Gniazda mają swój ZT - a szkoda!

Marta Orzełek
ZT
Ostatni komentarz sprzed 3 lat...

Znaczek niedostępny ani w kasie przy Zamku Mirów ani (jak nam zasugerowano) w kasie Zamku w Bobolicach.

Zamek Mirów w remoncie. Od strony ulicy cały w rusztowaniu.
Po zakupieniu biletu na zwiedzanie zewnętrzne (byliśmy późno) można z jednego zamku przejść szlakiem do drugiego. Kiedyś teren był ogólnodostępny. Działki zostały wykupione przez właściciela obu zamków i ogrodzone.

Katarzyna Weber
Zamek Mirów
Ruiny zamku górują nad krajobrazem i przyciągają wzrok. Widzimy duży potencjał i czekamy na odrestaurowanie. Warto przyjechać i zobaczyć. W niedalekich Bobolicach również jest piękny zamek. :)

Edward Kaczmarczyk
Gosia,Edek,Klaudia Kędzierzyn-Koźle
No. 221 Zamek Mirów
Bardzo ładne tereny w które zawitamy jeszcze nie raz,nie dwa. Fajny szlak od zamku w Mirowie do zamku w Bobolicach.

Ewa i Jakub
Zamek jest w trakcie prac rekonstruktorskich. Warto zobaczyć chociażby z powodu ładnego położenia. Koniecznie trzeba podjechać do oddalonego o 3km Zamku w Bobolicach, który niestety nie jest oznakowany a należy do tego samego właściciela co Mirów. Tym bardziej dziwi fakt, że nikt nie zatroszczył się o wprowadzenie Znaczka. Zostawiliśmy w recepcji hotelu zakładkę "Byliśmy tu w poszukiwaniu Znaczka Turystycznego" z prośbą o przekazanie jej do działu marketingu Zamku Bobolice.

Paweł Kaczmarski
No. 221 Zamek Mirów
Ruiny zamku fajne, znaczka nie ma. 2 km dalej zamek Bobolice - super odrestaurowany zameczek. Obecny właściciel Pan Lasecki miał mnóstwo samozaparcia, aby doprowadzić zamek do obecnej postaci. Zamek super - szkoda, że bez znaczka. Gorąco polecam.

AJS
Zamek w Mirowie
Z przyjemnością obejrzeliśmy riuny, a znaczek niedługo zamówimy. Warto zobaczyć miejsce.

Grzegorz
Mirów
Znaczków w dalszym ciągu nie ma. Pani w barze z jakimś  dziwnym nerwem reaguje na pytanie o znaczek.

Samanta
ZT
Znaczka w dalszym ciągu nie ma, ale istnieje iskierka nadziei, ponieważ pani w knajpce przy zamku była zainteresowana i powiedziała, że postara się znaczki zamówić. Może właściciel się zmienił od ostatniego wpisu o tym miejscu?

Leszek
MIRÓW
ZAMKNIĘTY PUNKT SPRZEDAŻY 7.11.2014

Marta i Michał
No. 221
W dniu 12.10.2014 r. Znaczek po raz kolejny niedostępny. Rozumiemy, że odbudowa zamku i rewitalizacja otoczenia to bardzo długi i kosztowny proces. Znaczek jest drogowskazem i wskazówką, za którą podąża kolekcjoner. Nas zawiódł do Mirowa, gdzie Znaczka nie ma i nie będzie podobno z powodu jakiegoś uporu właściciela. Obsługa dość nieprzyjemna i odnieśliśmy wrażenie że wścibska. Rozczarowani wyszliśmy i raczej nie będziemy polecać mirowskiego zamku. A szkoda, do tej pory kibicowaliśmy temu miejscu. Znaczek zamówimy w Centrali, ale przecież nie na tym polega idea Znaczków Turystycznych.

Hubert
ZT 221
No cóż, chytry dwa razy traci. Byłem, zamek zobaczyłem, chciałem coś zjeść więc walę w ciemno do miejsca, w którym rzekomo ma być znaczek. Zapoznałem się z menu i o znaczek pytam, a tu gość wyskakuje mi z pretensjami i informuje że już znaczka mieć nie będzie. No cóż skoro tak to i mi nagle ochota na obiad przeszła, a mógłby właściciel na mnie zarobić.

and73mar
Mirów
Znaczek po 7 zł w Barze, przy kasie - co prawda nie wyeksponowany ale jest naklejka, więc bez trudu można się zorientować, że to właśnie TU.
A Zamek chyba powoli będzie nabierał blasku - ruszył remont!

Adam
Zamek Mirów 221
Znaczek dostepny choć trzeba się spytać bo niestety nie widziałem go wyeksponowanego ale za to pozytywne zaskoczenie odnośnie ceny bo po 7zł :)
Z dojazdem nie ma problemu...będąć w Mirowie skręcamy (koło kościółka) wg oznaczeń na Zamek w Bobolicach i po ok 100-150 m po prawej stronie mamy 2 budynki . Pierwszy z parasolkami to miejsce sprzedaży.

Sławek
dostępność
Znaczek niedostępny,małe  zainteresowanie sprzedających.

Agata
Lokalizacja miejsca sprzedaży ZT Nr 221
Znaczek dostępny jest w Chacie na Jurze. Jadąc od Żarek w kierunku Kroczyc  (droga 792) w miejscowości Kotowice skręcamy w lewo na ulicę Zamkową w kierunku Niegowej. W Mirowie na skrzyżowaniu skręcamy w prawo w kier. Bobolic i po ok. 400 m docieramy do dużego parkingu po prawej stronie, gdzie obok znajduje się miejsce sprzedaży ZT Nr 221.

Dla ułatwienia, dla zmotoryzowanych- współrzędne GPS parkingu i Chaty na Jurze: N 50.61406   E 19.47248

pinia_aw
Zamek Mirów
Znaczki dostępne bez problemu, ładnie wyeksponowane (duże logo znaczka na ladzie i znaczki na stojaczku). Szkoda, że nie ma znaczka z pobliskich Bobolic.

Zbigniew ZT
Zamek Mirów 221
Wszyscy pamiętamy dyskusję nt. dostępności ZT na Zamku Mirów. Minęło trzy tygodnie i właśnie dzisiaj posłałem znaczki do tego miejsca. Co się stało? Dzięki Waszym pytaniom o znaczek, właściciele dotychczasowego miejsca sprzedaży ZT zdecydowali się odnowić współpracę. Serdecznie za to dziękuję, taka jest siła turystów kolekcjonerów. Dlatego, jeżeli w jakimś miejscu nie ma ZT, to zawsze może tam być. Wszystko zależy od nas

Jacek
Mirów 221
Witam
Znaczek nr 221 Mirów, nie jest dostępny pod adresem Mirów 16 Panie ze sklepu nawet nie wiedziały o czym mówię.