Aktualna liczba miejsc wyróżnionych Znaczkiem Turystycznym w Polsce: 1267
Na dzień dzisiejszy w Polsce 1267!

No. 35 Schronisko Górskie „Równica"

GPS: 49.719634 18.852153

Góry, schroniska

Obrázek č. 1, Znaczki Turystyczne, No. 35 Schronisko Górskie „Równica"

Jedno z najliczniej odwiedzanych schronisk w Beskidzie Śląskim położone jest na wysokości 781 m n.p.m. w granicach administracyjnych miasta Ustroń. Początki schroniska sięgają roku 1923, a w latach 60. po wielu wcześniejszych przebudowach przeszedł gruntowną renowację. Nadano mu imię Edmunda Kaźmierczak, długoletniego działacza Górnośląskiego Oddziału PTTK. W pobliżu schroniska przebiega duży węzeł szlaków do Ustronia, do schroniska na Błatniej czy Trzech Kopców Wiślańskich. Do użytku gości oddano 50 miejsc noclegowych, a także wyróżnia się bogatą ofertą kulinarną, kulturalną i turystyczną.

Miejsca sprzedaży:
> Zakątek Pamiątek, ul. Równica, Ustroń (nieopodal dawnego schroniska)

Fotogaleria:

Obrázek č. 1, Znaczki Turystyczne, No. 35 Schronisko Górskie „Równica"
Obrázek č. 2, Znaczki Turystyczne, No. 35 Schronisko Górskie „Równica"
Obrázek č. 3, Znaczki Turystyczne, No. 35 Schronisko Górskie „Równica"
Obrázek č. 4, Znaczki Turystyczne, No. 35 Schronisko Górskie „Równica"
Obrázek č. 5, Znaczki Turystyczne, No. 35 Schronisko Górskie „Równica"
Obrázek č. 6, Znaczki Turystyczne, No. 35 Schronisko Górskie „Równica"
Obrázek č. 7, Znaczki Turystyczne, No. 35 Schronisko Górskie „Równica"

17.03.2024 - dostępny bez problemów
09.03.2024 - dostępny bez problemów
18.02.2024 - dostępny bez problemów
15.01.2024 - zamknięte (nie można sprawdzić dostępności)

Dodać komentarz

*) pola obowiązkowe

Marek Tyczyński
TIKSON
Z Równicy 035
Znaczek dostepny bez problemu w Zakatek Pamiatek przemiły Pan umie zachcic do kupna znaczka oraz innych pamiątek, jedyny sklepik gdzie dostepne są odznaki gorskie i super pieczątka

Re: Z Równicy 035
Bardzo nam miło, zapraszamy również po znaczek z Leśnym Kościołem nr 1126, dziękujemy

Zakatek Pamiątek
Re: ZT 35
od piątku 15 kwietnia zapraszamy po znaczki :-))

Mirosław Maziarz
ZT 35
Niestety w poniedziałek Zakątek Pamiątek był nieczynny, może przez to że zimno i prawie żadnego turysty. Do schroniska nawet nie zachodziliśmy tylko prosto do Leśnego Kościoła :) W Ustroniu jesteśmy kilka dni może podjedziemy w inne dni tygodnia zobaczyć czy otwarte. PS. Widoki z punktu widokowego przepiękne

Zakątek Pamiątek
Znaczek turystyczny nr 1126 LEŚNY KOŚCIÓŁ W USTRONIU - "KAMIEŃ NA RÓWNICY" również dostępny w sklepiku Zakątek Pamiątek nieopodal dawnego schroniska na Równicy- ZAPRASZAMY :-))

Sławomir Wójcik
ZT 35
ZT do kupienia w Zakątek Pamiątek.
Do wbicia też ładna pieczęć i w drogę na szczyt Równica 885.

Marcel Kulig
Szybki wyjazd
Nic ciekawego. Same lansujące się panie w szpilkach z yorkami. Wolę typowo górskie klimaty. Ale znaczek zdobyty...

Janusz
Re: Re: Re: Zakątek Pamiątek
Dziękuję za odpowiedz

Zakątek Pamiątek
Znaczek Turystyczny dostępny w sklepiku Pamiątki na Równicy!

Janusz
Re: Zakątek Pamiątek
W jakie dni jest czynne ?

Re: Re: Zakątek Pamiątek
w każdy weekend, a od kwietnia do listopada codziennie :-)

Seweryn Goleń
Seweryn
Równica
Znaczka brak, ale miejsce warte odwiedzin.

Artur Wittke
Artur
znaczkowe miejsce
Osobiście uważam, że znaczek powinien być chociaż korespondencyjnie. Nie skreślajcie znaczka z winy właściciela. Schronisko jest historyczne i uzupełnia niejako listę schronisk na znaczkach. Czy zlikwidujecie jakiś znaczek kolekcjonera tylko dlatego, że wyginie kiedyś jakieś zwierzę które on przedstawia? Obsługa niemiła dla turystów. Nic nie kupiliśmy tam.

Krzykos
ZT 35
"Znaczka nie ma i nie będzie" - usłyszałem w schronisku. Warto tutaj dotrzeć dla roztaczających się widoków.

Leszek
ZT
Gdy zapytałem o znaczek, obsługa tego 'czegoś' (co kiedyś było fajnym schroniskiem) nie mia miała pojęcia, o czym mówię... A przy okazji: zwykły żurek kosztuje tam 14 zł - omijać szerokim łukiem!

Slawomir Woźniak
Sławek
ZT 35
Wg karteczki ,schronisko w remoncie. Widoki ładne.

jerek
Re: Rownica
Dobrze mówisz

Kuba
Rownica
Znaczka brak, ale warto się tam znaleźć. Widoki przepiękne

stachol
Odebranie znaczka
Uważam, że wobec tak pogardliwej postawy właścicieli schroniska do swojego bądź co bądź znaczka, należy im go odebrać i skreślić z listy.
Przyczyna jest w tym, że liczyli na "kokosy" w doliczaniu złotówek do właściwej ceny, a tu ludzie na ten numer nie dają się nabrać.
Pozdrawiam

Wiktor Czewa
Równica
Mnie właściciel powiedział, że nie ma i nie będzie, jedynie co to zamawiać w centrali:(

Ania_łodz
równica
znaczek niezmiennie niedostępny, właściciel mówił, że nawet jeśli zamówi to i tak będą "szły" ponad miesiąc z... Wrocławia. odnieśliśmy wrażenie, że mu nie zależy, reklamę ma, ludzie tam zachodzą i może przy okazji wydadzż masę pieniędzy na coś "przy okazji, jak już jesteśmy". swoją drogą ma chyba najdroższe wszystko w okolicy

and73mar
Równica
Znaczka dalej nie ma - choć na drzwiach wejściowych wciąż jest naklejka! A Pani w barze tłumaczy, że znaczka nie ma bo jej nie dosłali :-)
Na Równicę warto jednak zajrzeć! Mnóstwo atrakcji!

Zbigniew
do Pawła
Pawle,dzięki za opinię - informuję Ciebie i wszystkich kolekcjonerów, że Równica do tej pory nie zamówiła kolejnych znaczków. Ostatni kontakt był 3.09.2014, usłyszeliśmy, że nie zgadzają się na domówienie nawet 20 szt.

Pawel
Równica
Gdy 10 lat temu zostałem wyproszony z tego schroniska bo miałem swoje kanapki i herbatę postanowiłem, że moja noga więcej tu nie postanie. Dziś postanowiłem wybrać się po ZT. Nic się nie zmieniło (chociaż teraz o zakazie spożywania własnego pokarmu informuje kartka na drzwiach) - obsługa lekceważąca, ZT nie ma "bo nie przysyłają". Ogólnie Równica to sama komercja, zero atmosfery górskiego schroniska. Z czystym sumieniem nie polecam tego miejsca.

robost
brak ZT
Byliśmy w schronisku klika dni temu i oczywiście znaczka nie było. Dziwi mnie fakt,że przed wejściem jest naklejka informująca o ZT. Pani przy barze stwierdziła, że znaczka nie ma już od dawna, więc po co ta informacja na drzwiach?

awteam
cena ZT
Znaczek kosztuje 10 zł, ale schronisko to jest w ogóle bardzo drogie, więc pewnie nie dziwota...

Grzesio
Równica
znaczek swoja cene ma (10zl) ale warto się wdrapać na szczyt, bo trud zostaje nagrodzony pięknymi widokami. O znaczek należy pytać w barze w schronisku, ale jest wystawiony w gablocie z pamiatkami. pozdrawiam

MT
w Schronisku
Na początku kwietnia bedąc na szkoleniu w Wiśle wybrałem się do kilku miejsc po ZT , po trudach gdyż jeszcze lezał tam śnieg dotarłem do schroniska Równica.W schronisku nie było nikogo i juz myslałem że ze znaczka nici ale okazało sie że gość był na zapleczu,wykupiłem ostatni znaczek z wystawy po 10 zł,zdobyłem pieczątkę i udałem sie na dalsze poszukiwanie ZT tym razem do Wisły na skocznię A Małysza

Zbigniew ZT
Równica
ALTI - to co piszesz mnie zaskakuje, bo pod koniec grudnia rozmawiałem z właścicielką schroniska na Równicy, która się skarżyła, że znaczki "nie schodzą". Ale nie ma się czego dziwić, kiedy personel nie jest wprowadzony w temat a same znaczki nie są dobrze eksponowane. Z drugiej strony kupno ZT trzeba sobie czasami wywalczyć i drążyć temat do upadłego. A odnośnie ceny, to masz w zupełności rację - to przegięcie. Dlatego zadzwoniłem do p. kierownik i poprosiłem, aby nie przesadzała. Obiecała, że będzie sprzedawać za 8 zł. Natomiast w Czechach ZT kosztuje 30 koron czyli ok. 5 zł. Znaczki w pozostałych krajach są droższe, co jest związane z wysyłaniem ZT z Czech /wszystkie są tam produkowane/, wysyłką już w danym kraju, prowadzeniem  odrębnej księgowości itd. Naszym dążeniem w Polsce jest zdyscyplinowanie sprzedających tak, aby cena ZT nie przekroczyła 7 zł, ale nie jest to łatwe. Wydaje mi się, że Czesi lepiej rozumieją ideę ZT i nie chcą robić z tego biznesu, tylko chcą mieć u siebie prawdziwych turystów. Pomimo wszystko optymizmu życzę, napisz do nas na info@znaczki-turystyczne.pl a prześlę Ci znaczek z Równicy pocztą, może to złagodzi Twoje zawiedzenie :o)

ALTI
zawiedzony :-(
Któregoś pięknego , grudniowego dnia wybrałem się pociągiem do Ustronia aby zdobyć znaczek w schronisku na Równicy. Ale ku mojemu zdziwieniu owego nie było. Pani , która stała za ladą odpowiedziała ,że nie zna tematu znaczków i nigdy o czymś takim nie słyszała. Bardzo mnie to zdziwiło bo przecież Równica jest bardzo popularnym miejscem turystycznym chociażby z tego powodu , że leniwi nawet autem mogą dojechać pod same schronisko. Przyglądałem się półką z pamiątkami i nie widziałem. Pozostało mi więc wziąść tylko pieczątkę PTTK-u i ruszyłem w stronę Czantorii Wielkiej. Tam udało mi się zakupić znaczek naszych czeskich sąsiadów bez żadnego problemu w kwocie 4,60 zeta. Byłem zaskoczony (oczywiście pozytywnie) , że w takim miejscu są ładnie eksponowane znaczki za tak śmieszne pieniądze , a na takiej Równicy gdzie znaczek bez problemu można dostarczyć autem jest jego brak i jeszcze ta cena o której piszę popszedni kolekcjoner Michał ; 10 zeta - to przegięcie !

Hubert
źle na Równicy
No niestety to mentalność chciwych ludzi. Po co zyskać sobie większą ilość turystów niższymi cenami (choćby znaczków), lepiej dać zawyżoną cenę i biadolić jacy to nasi turyści są niegodziwi i liczyć na to, że a nuż jakimś cudem zbije się fortunę. Nie tędy droga i Równica jest tego najlepszym przykładem. Może właściciel schroniska wreszcie zrozumie, że nie samym kiczem żyje człowiek i przy okazji zerknie jak to sie robi w innych tego typu obiektach. Cóż, za jakiś czas pewnie i ja się do tego schroniska wybiorę - ciekawe czy coś się zmieni?

michal
Równica
Jest to schronisku górskie, do którego pod same drzwi wejściowe można bez problemu dojechać asfaltową drogą prywatnym samochodem i zaparkować na ogromnym, płatnym parkingu (sic!). Część większego kompleksu noclegowego, bez charakteru starego, górskiego schroniska.  Nie jest to miejsce dla turystów, którzy przyjechali chodzić po górach i zdobywać szczyty, tylko dla mieszczuchów przyspawanych do swoich aut.  Znaczek schowany w drewnianej skrzynce, cena wysoka - 10 zł. Zgodnie z obietnica właścicieli powinien kosztować 8 zł, więc dopytujcie się o niższa cenę. Gdyby nie Znaczek, nigdy bym się tam nie wybrał - stracony czas.