Aktualna liczba miejsc wyróżnionych Znaczkiem Turystycznym w Polsce: 1271
Na dzień dzisiejszy w Polsce 1271!

No. 397 Muzeum Ziemi Rawickiej w Rawiczu

GPS: 51.608868 16.857844

Muzea, parki

Obrázek č. 1, Znaczki Turystyczne, No. 397 Muzeum Ziemi Rawickiej w Rawiczu

Siedzibą muzeum jest wybudowany w latach 1753-1756 ratusz, na wieży którego zainstalowano w 1783 r. pierwszy na ziemiach polskich piorunochron. W Sali Rawickiej pokazane są zabytki związane z cechami – miasto od XVII do XIX w. było jednym z głównych ośrodków rzemieślniczych w Wielkopolsce. W Sali Etnograficznej są eksponaty obrazujące życie codzienne i folklor okolic Rawicza, m.in. mikroregionu hazackiego. W Sali Brackiej zgromadzone są pamiątki związane z Bractwem Kurkowym w Rawiczu, najstarszą organizacją w mieście, utworzoną w 1642 r. Sala Kadecka poświęcona jest Korpusowi Kadetów w Rawiczu, który powstał w 1925 r. jako jedna z trzech, a od 1936 r. - dwóch tego typu szkół w Polsce. W Sali Portretowej jest cenna kolekcja portretów właścicieli Rawicza z XVII  i XVIII w. Muzeum ma bogaty zbiór europejskiej sztuki współczesnej, efekt Rawickich Mostów Sztuki - corocznych spotkań artystów.

Miejsca sprzedaży:
> Punkt Informacji Turystycznej i Kulturalnej przy Muzeum Ziemi Rawickiej, Ratusz, ul. Rynek 1, Rawicz, (czynne: pn.- pt.9.00-16.00, a w sezonie turystycznym (maj - wrzesień) pn.- sob. 11.00-17.00)

Fotogaleria:

Obrázek č. 1, Znaczki Turystyczne, No. 397 Muzeum Ziemi Rawickiej w Rawiczu
Obrázek č. 2, Znaczki Turystyczne, No. 397 Muzeum Ziemi Rawickiej w Rawiczu
Obrázek č. 3, Znaczki Turystyczne, No. 397 Muzeum Ziemi Rawickiej w Rawiczu
Obrázek č. 4, Znaczki Turystyczne, No. 397 Muzeum Ziemi Rawickiej w Rawiczu
Obrázek č. 5, Znaczki Turystyczne, No. 397 Muzeum Ziemi Rawickiej w Rawiczu
Obrázek č. 6, Znaczki Turystyczne, No. 397 Muzeum Ziemi Rawickiej w Rawiczu

28.10.2022 - dostępny bez problemów
25.05.2022 - dostępny bez problemów
15.03.2022 - dostępny bez problemów
19.01.2022 - dostępny bez problemów
27.12.2021 - dostępny bez problemów

Dodać komentarz

*) pola obowiązkowe

Marta Orzełek
ZT
Znaczek dostępny bez problemu w Informacji Turystycznej, która jest jednocześnie kasą muzeum.
Płatność gotówką.

Samo muzeum, zlokalizowane w Ratuszu jest małe ale zgrabne.
Ogromny plus za dobrze opisane eksponaty - nie wszędzie jest to normą.

Zygmunt Gonczarek
Zygmunt
ZT 397
Muzeum bardzo fajne bo nieduże. Z sześcioletnią córką zobaczyliśmy wszystko i dziecko nie znudziło się podczas wizyty. To też ogromna zasługa Pani przewodnik, która potrafiła zainteresować i nie zasypywała nas setkami informacji, których maluch i tak nie byłby w stanie zapamiętać. Dodatkowo zabawa w odkrycie hasła (quest) urozmaiciły nam pobyt. Szerokie spektrum tematyczne sprawia, że na pewno każdy znajdzie w muzeum coś dla siebie. Godziny otwarcia zgodne z informacjami ze strony internetowej muzeum.

Andrzej Szewczyk
Andrzej z TG
Rawicz
Znaczki do dostania bez problemów w Ratuszu. Tutaj również nieduże ale interesujące muzeum. Pan Przewodnik ciekawie opowiada więc warto posłuchać.

Grzegorz Woźniak
Muzeum
Na stronie internetowej rawickiego muzeum podane są nieprawidłowe godziny otwarcia. W soboty muzeum jest nieczynne, dlatego 5.01 znaczka (ani pozostałych z Rawicza) nie udało się kupić.

Marta i Michał
No.397
Wyjazd do Rawicza planowaliśmy już od dawna. Ostatnia premiera i tym samym liczba 3 znaczków przekonała nas ostatecznie. Byliśmy przed godzinami otwarcia muzeum, więc spokojnie obeszliśmy najważniejsze punkty miasta - planty, kościoły, ul. Grunwaldzką, rynek i okolice. Wybiła godzina 11, podana na stronie internetowej muzeum jako godzina otwarcia w soboty, więc ruszyliśmy w stronę ratusza. Doszliśmy, pociągnęliśmy za klamkę i drzwi ani drgnęły. Lipa totalna! Przed muzeum ustawiona jest tablica, która informuje o braku możliwości zwiedzania w weekendy, czyli zupełnie inaczej niż napisane było w "internetach" - www muzeum i google. Pocałowaliśmy klamkę, zdrowo się wkurzyliśmy, bo i pogoda nie sprzyjała szampańskiemu nastrojowi, a wszystko to potęgował fakt, że znaczki były na wyciągnięcie ręki, widoczne przez szybę. Z tego miejsca, jako turyści i potencjalni zainteresowani historią tego miejsca, sugerujemy władzom muzeum, aby zaktualizowały stronę i inne dostępne źródła w zakresie powyższych informacji, bo zwyczajnie wprowadzają w błąd albo prosimy o udostępnianie muzeum w soboty, tak jak to jest napisane na oficjalnej stronie muzeum. Kiedyś na pewno dotrzemy jeszcze do Rawicza i nadrobimy zwiedzanie samego muzeum, ale póki co zupełnie odeszła nam ochota.

WioletaZuziaDarek Lemańscy
Znaczek
Muzeum już działa normalnie po remoncie. Znaczek za 7 zł. Tyle razy przejeżdżałem przez Rawicz aż w końcu się skusiłem. I nie żałuje. Z ciekawostek zainteresował mnie -odkopany skarb oraz prapradziadek odtwarzacza CD.

Robert Salwowski
Bobik
Muzum
Niestety jeszcze w remoncie. Bardzo uprzejma pani z biura, pokazała mi slaę ślubów. Historyczny gabinet burmistrza. Muzeum ma być otarte na przełomie kwietnia i maja. Na pewno przyjadę

MartaPiotr Mazurek
ZT 397
Znaczek dostępny w ratuszu za 7zł. Muzeum w remoncie.

Agata Wdowiarz
inesa
remont muzeum
Muzeum w remoncie, ale Znaczek dostępny.

Paweł Przybylak
Cena znaczka nadal 5 zł

Michał Barański
Znaczek zdobyłem w biurze na piętrze ratusza już o 8.45 w piątek. Cena 5 zł

Danuta Świątek
Dana
Muzeum
Znaczek zdobyty dzięki obecności w pracy pań w biurze muzeum. Dostałam jeszcze pieczątkę, pocztówkę, plan miasta a także zakupiłam przewodnik po muzeum!

Piotr Laskowski
ZT 397
Znaczek dostępny bez zadnych problemów - mimo nadal trwającego remontu w muzeum :) bardzo miły pan dorzucił jeszcze pocztówkę pamiątkowa ;) znaczek najtańszy w okolicy - 5 zł

BEATA ZADZIMSKA
Samanta
ZT
Muzeum nadal w remoncie. Znaczki do kupienia w biurze w cenie 5zł. Dostępna również pieczątka.

Krzykos
ZT 397
Muzeum nadal w remoncie, znaczki nadal w cenie 5 zł.

Rafał T
Rafał 82
ZT
Muzeum w remoncie ale znaczek można nabyć w biurze. Cena to jedyne 5 zł.

Marek Tyczyński
TIKSON
Rawicz jest The Best.
Czekaliśmy, czekaliśmy i się doczekaliśmy mamy i już go nie oddamy nareszcie jest u nas w RAWICZU ZT No.397
Szczególne podziękowania p. Dyrektorowi Muzeum Ziemi Rawickiej i jego współpracownikom oraz p.Hubertowi za super promocję naszego miasta i udział w premierze pierwszego ale myślę że nie ostatniego w naszym mieście Znaczka Turystycznego!!!
Pozdrawiam i gorąco i serdecznie zapraszam do RAWICZA.

Hubert A.
Hubert
Muzeum Ziemi Rawickiej
Znaczek zdobyty podczas jego premiery w ramach 16 Rawickich Mostów Sztuki. Muzeum w trakcie remontu, ale za kilka tygodni pewnie wszystko wróci do normy. Będzie wtedy okazja by wrócić w to miejsce i tym razem dokładnie przyjrzeć się zbiorom muzealnym. Sam budynek ratusza także bardzo ciekawy architektonicznie. Premiera znaczka w moim uznaniu bardzo dobrze zorganizowana z licznymi nietypowymi atrakcjami jak choćby wernisaż wystawy w witrynach sklepowych. Do tego "egzotyczna" muzyka i pyszne szaszłyki. Bardzo dziękuję za znaczek w tym miejscu.

Maciej Skrzypczak
Muzeum Ziemi Rawickiej w Rawiczu
Świetnie zorganizowana promocja znaczka turystycznego podczas Rawickich Mostów Sztuki, chociaż samo muzeum w remoncie to zaprezentowanie wystawy obrazów w witrynach sklepowych to naprawdę świetny pomysł - Brawo Panie Dyrektorze