Wysłanie kuponów, zamówienie znaczków i opłacenie zamówienia to dopiero połowa sukcesu. Po skompletowaniu całości zamówienia i jego zapakowaniu rozpoczyna się proces jego przesyłki z centrali do miejsca przeznaczenia. Poniżej znajdziecie wszystkie informacje na temat przesyłek, począwszy od ich rodzajów, poprzez koszty na możliwościach doręczenia kończąc. Mamy nadzieję, że wszystko opisaliśmy jasno i logicznie i już nikt nie będzie miał z tą kwestią problemów.
Często pytacie, dlaczego wysyłkę zamówionych materiałów realizujemy za pośrednictwem tego, a nie innego operatora pocztowego. Aby utrzymać ceny przesyłek na zadowalającym poziomie, musimy z kimś podpisać umowę, która zobliguje nas do nadawania pewnej liczby przesyłek miesięcznie. Każda kolejna umowa z innym operatorem to kolejne koszty, a także rozbicie liczby nadanych przesyłek na - wtedy już - dwóch operatorów i tym samym w żadnym nie spełnimy wymaganej liczby przesyłek, za które ostatecznie płaci zamawiający, a jak wiemy, każdemu zależy na tym, aby było jak najtaniej. Z tego też względu, od lat, operatorem pocztowym realizującym doręczenie naszych przesyłek jest Poczta Polska i na tę chwilę pozostaniemy przy tym wyborze.
W zależności od rodzaju i ilości zamawianego towaru przesyłki realizujemy w następujących opcjach:
- list polecony
- paczka
- Pocztex Punkt (na życzenie zamawiającego)
- paczka za pobraniem (na życzenie zamawiającego)
Po złożeniu zamówienia towar jest ważony i określana najlepsza forma wysyłki towarów.
W związku z tym, iż doręczycielem naszych przesyłek jest Poczta Polska, mamy ustalone dwie główne opcje wysyłki:
- wysyłka na adres zamieszkania
Podczas składania zamówienia osoba zamawiająca podaje adres do wysyłki, na który zostanie ona dostarczona w czasie wskazanym przez operatora.
- odbiór w punkcie pocztowym (opcja dostępna tylko w formie przesyłki kurierskiej)
Na prośbę zamawiającego, możliwe jest wysłanie paczki na jeden z dogodnych punktów odbioru przesyłek (w placówkach pocztowych, w sklepach: Żabka, Biedronka, ABC, Lewiatan, Delikatesy Centrum,Groszek, w kioskach RUCH, a także w automatach paczkowych).
Aby skorzystać z opcji odbioru przesyłki w punkcie, podczas składania zamówienia zamawiający wybiera odpowiedni punkt odbioru. W tym celu należy wejść na stronę internetową http://odbiorwpunkcie.poczta-polska.pl, gdzie w górnym menu znajduje się przycisk „Znajdź punkt”. Jego kliknięcie wyświetli dodatkowe okno z mapą Polski. W jego górnej części zaznaczamy „Pocztex Punkt”, a następnie w polu wyszukiwania wpisujemy swój kod pocztowy i wybieramy odpowiednie miejsce odbioru. Po kliknięciu w wybrany punkt pojawi się jego adres z godzinami dostępności. Cały adres należy skopiować i umieścić w zamówieniu, zaznaczając, że jest to adres odbioru przesyłki w punkcie. Do adresu należy także podać nr telefonu, inaczej odbiorca nie zostanie powiadomiony o możliwości odbioru przesyłki. Załóżmy, że zamawiający Jan Kowalski, mieszkający w Poznaniu, chce odebrać paczkę w sklepie Żabka przy ul. Teofila Mateckiego 22. Po wybraniu odpowiedniego punktu na mapie powinien skopiować do e-maila z zamówieniem następujące dane: Przesyłka odbiór w punkcie: Sklep Żabka, ul. Teofila Mateckiego 22, 60-689 Poznań Uwaga opcja wysyłki i odbioru w punkcie podlega innej opłacie pocztowej – patrz cennik |
![]() |
Zamówione znaczki ze względów bezpieczeństwa wysyłamy wyłącznie listem poleconym lub kurierem48. Cennik wysyłki Znaczków Turystycznych zależny jest od wagi przesyłki:
Ilość znaczków w przesyłce | Przesyłka polecona ekonomiczna lub paczka |
1 – 6 | 9,50 zł |
7 – 20 | 14,00 zł |
21 – 40 | 16,00 zł |
41 i więcej | wysyłka gratis |
Podane ceny zawierają koszty opakowania i wysyłki.
Przesyłki „za pobraniem” realizowane są w trybie przesyłek kurierskich (koszt 25 zł)
Przesyłka „Pocztex Punkt” to koszt 14 zł.
Wysyłka ZK odbywa się raz w miesiącu. Bez względu na to ile kuponów w ciągu miesiąca użytkownik do nas prześle, wysyłka będzie jedna. Niestety często otrzymywaliśmy 3-4 zestawy kuponów miesięcznie i każdorazowo wysyłaliśmy ZK kolekcjonerowi, po czym po kilku dniach sytuacja się powtarzała. Nietrudno obliczyć jakie koszty w związku z tym ponosiliśmy Należy równocześnie wziąć pod uwagę fakt, że jako jedni z niewielu nadal utrzymujemy darmową weryfikację i przesyłkę przyznanych ZK.
Oprócz danych adresowych, na które ma zostać wysłana przesyłka, w przypadku usługi kurierskiej należy podać numer telefonu, na który wysłane będą automatyczne potwierdzenia nadania przesyłki oraz ewentualne dane informujące o dacie doręczenia, awizacji itp. Brak podania którychkolwiek z danych uniemożliwi proces doręczenia przesyłki lub znacznie go utrudni i wydłuży.
Dane adresowe oraz nr telefonu podajemy w każdym zamówieniu, bez względu na to czy już kiedyś to robiliśmy czy nie. Każdorazowe podawanie danych eliminuje ewentualne pomyłki z naszej strony (jest kilka osób o tym samym imieniu i nazwisku) i skraca czas realizacji zamówienia.
Wszystkie przesyłki nieodebrane w terminie i zwrócone do centrali (ponosimy koszty zwrotu) będą mogły być ponownie nadane po opłaceniu kosztów wysyłki i zwrotu. W przypadku przesyłek Kurier48, nieodebranie przesyłki w terminie 7 dni skutkuje zwrotem jej do nadawcy >> patrz regulamin wraz z załącznikiem.