Wysłanie kuponów, zamówienie znaczków i opłacenie zamówienia to dopiero połowa sukcesu. Po skompletowaniu całości zamówienia i jego zapakowaniu rozpoczyna się proces jego przesyłki z centrali do miejsca przeznaczenia. Poniżej znajdziecie wszystkie informacje na temat przesyłek, począwszy od ich rodzajów, poprzez koszty na możliwościach doręczenia kończąc. Mamy nadzieję, że wszystko opisaliśmy jasno i logicznie i już nikt nie będzie miał z tą kwestią problemów.

Operator pocztowy

Często pytacie, dlaczego wysyłkę zamówionych materiałów realizujemy za pośrednictwem tego, a nie innego operatora pocztowego. Aby utrzymać ceny przesyłek na zadowalającym poziomie, musimy z kimś podpisać umowę, która zobliguje nas do nadawania pewnej liczby przesyłek miesięcznie. Każda kolejna umowa z innym operatorem to kolejne koszty, a także rozbicie liczby nadanych przesyłek na - wtedy już - dwóch operatorów i tym samym w żadnym nie spełnimy wymaganej liczby przesyłek, za które ostatecznie płaci zamawiający, a jak wiemy, każdemu zależy na tym, aby było jak najtaniej. Z tego też względu, od lat, operatorem pocztowym realizującym doręczenie naszych przesyłek jest Poczta Polska i na tę chwilę pozostaniemy przy tym wyborze.

Rodzaj przesyłki

W zależności od rodzaju i ilości zamawianego towaru przesyłki realizujemy w następujących opcjach: 

  • list polecony
  • paczka
  • Pocztex Punkt (na życzenie zamawiającego)
  • paczka za pobraniem (na życzenie zamawiającego) 

Po złożeniu zamówienia towar jest ważony i określana najlepsza forma wysyłki towarów.

Opcje wysyłki

W związku z tym, iż doręczycielem naszych przesyłek jest Poczta Polska, mamy ustalone dwie główne opcje wysyłki:

  • wysyłka na adres zamieszkania

Podczas składania zamówienia osoba zamawiająca podaje adres do wysyłki, na który zostanie ona dostarczona w czasie wskazanym przez operatora.

  • odbiór w punkcie pocztowym (opcja dostępna tylko w formie przesyłki kurierskiej)

Na prośbę zamawiającego, możliwe jest wysłanie paczki na jeden z dogodnych punktów odbioru przesyłek (w placówkach pocztowych, w sklepach: Żabka, Biedronka, ABC, Lewiatan, Delikatesy Centrum,Groszek, w kioskach RUCH, a także w automatach paczkowych).

Aby skorzystać z opcji odbioru przesyłki w punkcie, podczas składania zamówienia zamawiający wybiera odpowiedni punkt odbioru. W tym celu należy wejść na stronę internetową http://odbiorwpunkcie.poczta-polska.pl, gdzie w górnym menu znajduje się przycisk „Znajdź punkt”. Jego kliknięcie wyświetli dodatkowe okno z mapą Polski. W jego górnej części zaznaczamy „Pocztex Punkt”, a następnie w polu wyszukiwania wpisujemy swój kod pocztowy i wybieramy odpowiednie miejsce odbioru. Po kliknięciu w wybrany punkt pojawi się jego adres z godzinami dostępności. Cały adres należy skopiować i umieścić w zamówieniu, zaznaczając, że jest to adres odbioru przesyłki w punkcie. Do adresu należy także podać nr telefonu, inaczej odbiorca nie zostanie powiadomiony o możliwości odbioru przesyłki.

Załóżmy, że zamawiający Jan Kowalski, mieszkający w Poznaniu, chce odebrać paczkę w sklepie Żabka przy ul. Teofila Mateckiego 22. Po wybraniu odpowiedniego punktu na mapie powinien skopiować do e-maila z zamówieniem następujące dane:

Przesyłka odbiór w punkcie: Sklep Żabka, ul. Teofila Mateckiego 22, 60-689 Poznań

Uwaga opcja wysyłki i odbioru w punkcie podlega innej opłacie pocztowej – patrz cennik

Aby powiększyć grafikę kliknij >>

 

Koszty wysyłki

Zamówione znaczki ze względów bezpieczeństwa wysyłamy wyłącznie listem poleconym lub kurierem48. Cennik wysyłki Znaczków Turystycznych zależny jest od wagi przesyłki:

Ilość znaczków w przesyłce Przesyłka polecona ekonomiczna lub paczka
1 – 6 9,50 zł
7 – 20 14,00 zł
21 – 40 16,00 zł
41 i więcej wysyłka gratis

Podane ceny zawierają koszty opakowania i wysyłki. 

Przesyłki „za pobraniem” realizowane są w trybie przesyłek kurierskich (koszt 25 zł)

Przesyłka „Pocztex Punkt” to koszt 14 zł.

Wysyłka znaczków kolekcjonera

Wysyłka ZK odbywa się raz w miesiącu. Bez względu na to ile kuponów w ciągu miesiąca użytkownik do nas prześle, wysyłka będzie jedna. Niestety często otrzymywaliśmy 3-4 zestawy kuponów miesięcznie i każdorazowo wysyłaliśmy ZK kolekcjonerowi, po czym po kilku dniach sytuacja się powtarzała. Nietrudno obliczyć jakie koszty w związku z tym ponosiliśmy Należy równocześnie wziąć pod uwagę fakt, że jako jedni z niewielu nadal utrzymujemy darmową weryfikację i przesyłkę przyznanych ZK.

Niezbędne dane

Oprócz danych adresowych, na które ma zostać wysłana przesyłka, w przypadku usługi kurierskiej należy podać numer telefonu, na który wysłane będą automatyczne potwierdzenia nadania przesyłki oraz ewentualne dane informujące o dacie doręczenia, awizacji itp. Brak podania którychkolwiek z danych uniemożliwi proces doręczenia przesyłki lub znacznie go utrudni i wydłuży.

Dane adresowe oraz nr telefonu podajemy w każdym zamówieniu, bez względu na to czy już kiedyś to robiliśmy czy nie. Każdorazowe podawanie danych eliminuje ewentualne pomyłki z naszej strony (jest kilka osób o tym samym imieniu i nazwisku) i skraca czas realizacji zamówienia.

Zwroty

Wszystkie przesyłki nieodebrane w terminie i zwrócone do centrali (ponosimy koszty zwrotu) będą mogły być ponownie nadane po opłaceniu kosztów wysyłki i zwrotu. W przypadku przesyłek Kurier48, nieodebranie przesyłki w terminie 7 dni skutkuje zwrotem jej do nadawcy >> patrz regulamin wraz z załącznikiem.