CZY MEDIALIZACJA ZT POMAGA PROMOWAĆ MIEJSCA ZNACZKOWE ?

czeladz20012013Jedną z funkcji jaką spełnia Znaczek Turystyczny jest promocja miejsca, którego ten znaczek dotyczy. Promocję tę realizujemy poprzez sam wizerunek danej atrakcji na znaczku, ale także poprzez różnego rodzaju informacje umieszczane na naszej stronie internetowej, profilu na Facebooku podczas premiery znaczka i w późniejszym czasie np. na naszej mapie ZT. Nie bez znaczenia jest też promocja w lokalnych mediach, o czym wielokrotnie wspominamy podczas wymiany korespondencji ze Znaczkowymi Miejscami Turystycznymi.

Staramy się do takich mediów dotrzeć, ale niestety nie zawsze nam się to udaje, dlatego niezwykle ważne jest odpowiednie podejście do tej sprawy osób, które są odpowiedzialne za promocję danego miejsca. Niestety nie wszyscy mają możliwości i chęci by taką akcję przeprowadzić, a od niej często zależy udana sprzedaż znaczka w pierwszych dniach po jego premierze. Na szczęście są miejsca w naszym kraju, w których w sposób modelowy rozwiązano kwestię reklamy samego Znaczka Turystycznego. W ostatnich tygodniach mieliśmy przykłady tego typu działań np. w Słubicach czy Tczewie. Ale też wcześniej przemyślane i skuteczne działania promocyjne zastosowano w Będzinie czy Poznaniu. Okazuje się, że niekiedy najważniejsze jest zrozumienie idei gry kolekcjonerskiej i poważne podejście do promocji Znaczka Turystycznego. A efekt jest taki, że wszelkie działania promocyjne przynoszą obopólną korzyść zarówno dla Znaczkowych Miejsc Turystycznych jak i dla samego Znaczka Turystycznego i dalszego rozwoju gry kolekcjonerskiej. 

Przykłady takich działań dostępne są w naszym dziale „ZT w mediach” jednak w tym miejscu chcielibyśmy pokazać te najciekawsze naszym zdaniem, wiele wnoszące zarówno do promocji danego miejsca jak i całej idei ZT. 

Zachęcamy zatem do promowania swoich miejsc w lokalnych mediach właśnie przy okazji premiery nowych Znaczkowych Miejsc Turystycznych. Ze swej strony oferujemy niezbędne materiały, jak grafiki i statystyki oraz fachową pomoc. Równocześnie bardzo gorąco dziękujemy tym osobom, które odważyły się sięgnąć po dodatkowe narzędzia promocji, ponieważ dzięki nim informacja o idei Znaczka Turystycznego dotarła do szerszego grona odbiorców, a jednocześnie zostały wypromowane konkretne miejsca i znaczki turystyczne. Tylko wspólnymi siłami doprowadzimy do tego, aby ta szlachetna idea ogarnęła całą naszą Ojczyznę. 

Zespół Znaczków Turystycznych