Okazuje się, że oferta trzech rodzajów przesyłek przerasta większość z zamawiających. Otrzymujemy mnóstwo zamówień, w których np. piszecie, że chcecie otrzymać przesyłkę Inpost, po czym nie podajecie czy ma to być paczka wysłana wprost do domu, czy do paczkomatu. A jeśli nawet ktoś dokona wyboru „paczkomat” i zaznaczy nam to w zamówieniu, to okazuje się, że nie podał numeru lub adresu paczkomatu, co w przypadku wielu większych miast stwarza kolejne problemy.

Tego typu niedomówienia i braki prowadzą do wydłużenia procesu wysyłki. W kolejnych e-mailach musimy dopytać o jaki rodzaj przesyłki chodziło, o jaki paczkomat/adres itd., a na koniec musimy jeszcze wydusić numer telefonu, który obligatoryjnie musimy podać nadając paczki kurierskie. Wymiana korespondencji trwa. Normalnie kilkanaście minut wystarczyłoby do skompletowania zamówienia, spakowania wszystkiego i przygotowania do wysyłki. Tu niestety trzeba napisać kolejne wiadomości, poczekać na odpowiedź i modlić się, aby w tej oczekiwanej wiadomości były wszystkie potrzebne dane, bo gdy ich nie będzie, powtarzamy powyższą procedurę. Czas zamówienia wydłuża się nie tylko zamawiającemu z wymianą korespondencji „kto, gdzie i jaki numer”, ale też tym, którzy to zamówienie przesłali kompletne.

Chcieliśmy dla Was dobrze, ale w związku z powyższymi komplikacjami zmuszeni jesteśmy jakoś uprościć cały proces, aby pracowało nam się szybciej. Skoro spora grupa znaczkomaniaków nie potrafi zrozumieć trzech prostych schematów, a może po prostu nie chce tego zrobić, zdecydowaliśmy, że wszelkie zamówienia niekompletne wysyłane będą (domyślnie) jako przesyłka kurierska realizowana przez Pocztę Polską. W tym przypadku również niezbędny jest numer kontaktowy.

Możecie się oburzać, lamentować i złorzeczyć, ale nasz czas jest cenny, a wieczne odbijanie korespondencji, dopytywanie, tłumaczenie trwa na tyle długo, że ponosimy straty (nie tylko finansowe, ale i czasowe). Jeśli mamy realizować Wasze zamówienia, a ponadto jeszcze tworzyć nowe znaczki, to musimy szanować czas, usprawniając proces zamówień od turystów.

Mamy nadzieję, że zrozumiecie nasze intencje i ta drobna zmiana poprawi proces, z którym obecnie mamy największy problem. Jeśli natomiast ktoś nadal nie rozumie różnych kwestii związanych z wysyłką, nie wie jak sprawdzić numer paczkomatu, adres punktu odbioru, to pod dzisiejszym postem na FB można o to zapytać, a my wszystko wytłumaczymy i być może przy kolejnych zamówieniach wszystko będzie jak należy.