 Rok 2025 pod względem wydań znaczków okolicznościowych jest rokiem wyjątkowym i dziś prezentujemy Wam 20. znaczek, który wydaliśmy w ciągu ostatnich 10 miesięcy. Znaczek ten docelowo ma zastąpić inny historyczny znaczek okolicznościowy z Głuchołaz i zachęcić Was do wizyty w tym mieście, tak okrutnie dotkniętym przez ubiegłoroczną powódź. Być może więc ów znaczek będzie Waszym wkładem w powrót do normalności, a na pewno elementem, za którego pośrednictwem poznacie kolejne miejsca i historie związane z lokalnym kolejnictwem.
Rok 2025 pod względem wydań znaczków okolicznościowych jest rokiem wyjątkowym i dziś prezentujemy Wam 20. znaczek, który wydaliśmy w ciągu ostatnich 10 miesięcy. Znaczek ten docelowo ma zastąpić inny historyczny znaczek okolicznościowy z Głuchołaz i zachęcić Was do wizyty w tym mieście, tak okrutnie dotkniętym przez ubiegłoroczną powódź. Być może więc ów znaczek będzie Waszym wkładem w powrót do normalności, a na pewno elementem, za którego pośrednictwem poznacie kolejne miejsca i historie związane z lokalnym kolejnictwem.
Tym razem skupiamy się na 150. rocznicy powstania linii kolejowej z Nowęgo Świętowa do Głuchołaz, a motywem przewodnim na znaczku jest widoczny na tle Biskupiej Kopy pociąg retro, ciągnięty przez lokomotywę SU46-029. Dla kontrastu na kuponie znajdziecie zdjęcie z innym pociągiem retro i składem, na którego czele znalazła się spalinowa lokomotywa SU45-079. Pociągi te stały się swego rodzaju symbolem mijającej epoki i na pewno docenią to wszyscy kolekcjonerzy znaczków turystycznych zbierających motywy o tematyce kolejowej.
UWAGA! Tymczasowo księgarnia w Głuchołazach znajduje się w pomieszczeniu w Liceum Ogólnokształcącym ul. Boh. Warszawy 10. Na teren szkoły wchodzi się bocznym wejściem oznaczonym tekturowymi szyldami. Punkt czynny jest od godz. 9:00.
ZO 150 LAT LINII KOLEJOWEJ NOWY ŚWIĘTÓW - GŁUCHOŁAZY 1875 - 2025
Linia kolejowa nr 297 z Nowego Świętowa do Głuchołaz ma bogatą historię, sięgającą okresu budowy kolei na ziemiach śląskich w XIX w. Została zbudowana przez pruskie Koleje Królewskie jako część większej sieci kolejowej, łączy Głuchołazy z linią podsudecką, oraz linię podsudecką z liniami kolejowymi prowadzącymi do Czech, do Jesenika i Opawy. Linia ta była ważnym szlakiem komunikacyjnym. Oddano ją do użytku 5 listopada 1875 r. Natomiast 1 maja 1914 r. przedłużono ją do nieistniejącej już stacji Głuchołazy Zdrój. Budowa pierwszych połączeń kolejowych przez Głuchołazy spowodowała rozwój gospodarczy i przyniosła postęp dla miasta i części zdrojowej. Jest to krótka linia kolejowa, bo jej długość do stacji Głuchołazy wynosi zaledwie 5,95 km. Krótka, ale jakże malownicza z widokiem na Góry Opawskie z wyróżniającym się szczytem Biskupiej Kopy (890 m n.p.m.). Obecnie ruch pasażerski odbywa się na odcinku Nowy Świętów – Głuchołazy Miasto. W weekendy dojeżdżają tutaj szynobusy z Opola, jednak turyści i mieszkańcy Głuchołaz liczą na to, że oferta przewozowa się zmieni i zostaną wprowadzone dodatkowe pociągi.

 
        
