ZAMÓWIENIA - WAŻNY KOMUNIKAT ORGANIZACYJNY

Nie tak dawno, bo 20.09.2020 zamieściliśmy na naszej stronie artykuł dotyczący sposobu zamówień brakujących ZT. Czy poskutkowało? Trudno powiedzieć. W zasadzie niewiele się zmieniło. Ci z Was, którzy przesyłali zamówienia wg naszych wskazówek robią to nadal, ale są tacy, którzy niestety uparcie tkwią przy swoich zasadach.

Nasze prośby nie są wymysłem ani kaprysem, ani tym bardziej wygodą. Są sposobem na lepszą organizację i szybszą realizację zamówionych ZT. Kolekcjonerów przybywa, co nas niezmiernie cieszy, mamy coraz więcej @, piszecie do nas zarówno wiadomości z zamówieniami, jak i uwagami nt. miejsc znaczkowych, czy po prostu swoje spostrzeżenia odnośnie idei znaczkowej.

Poniżej kilka(dziesiąt) zdań jakie chcielibyśmy, abyście w wolnej chwili przeczytali i zapamiętali.

  • Każde zamówienie jest osobną realizacją, lepiej wstrzymać się i wysłać go po paru dniach, ale w sposób przemyślany i całościowy, jak to mówimy „w jednym kawałku”.

  • Załączniki – zmora większości z Was. To one są przyczyną tego, że niektóre @ do nas nie dochodzą. Wyobraźcie sobie kilkadziesiąt @ dziennie i każdy wysyła po 40 MB, a są jeszcze, oprócz kolekcjonerów, korespondencje z miejscami znaczkowymi (również tymi przyszłymi), którzy przesyłają nam załączniki w dużych rozdzielczościach, bo u nich wymóg jest odwrotny. Żadna skrzynka pocztowa tego nie udźwignie.

    Prosimy więc o zmniejszanie fotek, skanów, czy innych załączników do ok. 1 MB, jeżeli będą 2 MB tez nikogo nie będziemy ścigać, ale naprawdę nie ma konieczności, na potrzeby potwierdzeń, wielkość zdjęcia jak do wydruku plakatów. Szczegóły dotyczące zmniejszania fotek: //www.znaczki-turystyczne.pl/aktualnosci/16-11-2017-a3003 (link jest też dostępny w zakładce „Brakujący ZT). Można oczywiście zmniejszać w dowolnym innym programie, ważny jest efekt końcowy.

  • Cierpliwość jest towarzyszem mądrości”. Stare powiedzenie, a jakże odnoszące się do nas. Kolejna prośba o odrobinę cierpliwości. Na @ odpowiadamy zazwyczaj w tym samym dniu, ale aby powstawały nowe znaczki musimy także bywać poza miejscem pracy lub zająć się innymi pilnymi sprawami, w takich sytuacjach odpowiemy na drugi dzień, a czasami na trzeci, ale nikogo nie pomijamy. Jeżeli po tym czasie nie ma odpowiedzi, prosimy o ponowny kontakt, problemem może być sytuacja, że takiego @ po prostu nie otrzymaliśmy. Wątpliwości dotyczące braku odpowiedzi kierujemy na ten adres @, na który była wysłana wiadomość. Nie pytamy w wiadomości na FB. Admin nie jest w stanie mieć tak wielkiej głowy, aby wiedział co ktoś pisze na innych kanałach komunikacyjnych. Jeżeli wiadomość była wysłana późnym popołudniem w piątek, bądź w sobotę czy niedzielę, jest to oczywiste, że te dni są dla nas dniami dla rodziny. Pamiętajcie też o fakcie, że staramy się zachować kolejność odpowiedzi, jeżeli jest „gorący” czas, wiadomości jest dużo, a w związku z tym czas oczekiwania też będzie proporcjonalny do sytuacji.

  • Forma zamówienia – tu też mamy różnorodność pomysłów, doceniamy Wasze umiejętności, ale dla nas pomocne są treści najprostsze. Nie wymagamy tabelek, jakichś wyszukanych norm, kolorowania, czy stylowania treści, prosto i zwyczajnie, bez opisywania przy każdym ZT kategorii, czy innych informacji. Dla nas istotne są TYLKO 3 rzeczy: nr – nazwa – ilość (tylko w przypadku, kiedy jest więcej niż 1 szt.).
    Przykład: 
    728 Bendoszka Wielka - szczyt w Beskidzie Żywieckim
    732 Wystawa rybacka – Centrum MERK – Władysławowo
    W przypadku zamawiania ZO oprócz nazwy podajemy także jego numer.

  • Listę zamówionych ZT czy produktów ze sklepu najlepiej umieścić w treści wiadomości lub załączniku w postaci pliku tekstowego, ale warunkiem jest, aby był to plik edytowalny, nie pdf. Realizacja zamówień jest zbiorcza, dostając listę w postaci nieedytowalnej, musimy ją ręcznie przepisywać do listy, a to kradnie nam czas, który opóźnia realizację zamówień.

  • Jeżeli chodzi o zamówienia znaczków zagranicznych czy innych produktów ze sklepu, nie tłumaczymy nazw, nie spolszczamy ich, zachowujemy ich oryginalną nazwę, najzwyczajniej w świecie przekopiowując ją ze strony do wiadomości. W przypadku produktów ze sklepu podajemy ich kod (jest przy każdym), jest to unikatowy numer, który się nie powtarza.

Jako ściąga, poniżej WZÓR, który ułatwi nam pracę i przyspieszy realizację zamówienia:

Zamówienie:

175 Schronisko Chata Grabowa – Brenna

176 Ogród Bajek - Chata Grabowa – Brenna

1024 Organy Hansa Hummla w Olkuszu

1025 Muzeum Twórczości Władysława Wołkowskiego w Olkuszu

Czechy:

1782 Trojmezí Česko - Polsko - Slovensko

1882 Nejvýchodnější bod České republiky - Bukovec

Kazeta SÓLO - Kód produktu: 249968

Słowacja:

699 Trojmedzie SK-CZ-PL

235 Kremenec - 2 szt.

Veľký album Kód: 233

(W przypadku zmiany danych adresowych podajemy aktualne dane) Pamiętajcie też, że w każdej wiadomości podpisujemy się imieniem i nazwiskiem. Brak respektowania powyższych zasad będzie skutkował cofaniem zamówień, a to dodatkowo opóźni realizację.

Mamy nadzieję, że powyższy artykuł pomoże Wam i nam w dobrej organizacji i wspólnym zrozumieniu, co pozwoli na dalszy rozwój idei znaczkowej w Polsce.